söndag 5 april 2020

Får jag vara med?


Vårtecken för mig är inte enbart blåsippor, knoppiga buskar och träd utan också när studenter (bor på andra sidan allmänningen) börjar spela brännboll.

För att vara i början av april så känns det något tidigt men å andra sidan så hörs lyckan och gemenskapen på långt håll. Nästan så jag vill dra på mig skorna och fråga om jag får vara med!?

Gräsytan är stor och även om det är coronatider så är det lätt att sprida ut sig och hålla avstånd. Få frisk luft och social samvaro. Det som sätter käppar i hjulet är när mörkret faller, då behövs pannlampor.


Allmänningen mellan studentbostäderna och villorna är välanvänd. Ofta tränas aguility. Många av de som pluggar på campus är veterinärstudenter, arkitekter eller går ingenjörsutbildningar med inriktning: djur, natur, landskap och/eller miljö. De har husdjur, främst hundar och katter men emellanåt ses någon minigris eller ödla.

Så även om vi bor i ett lugnt område så är det viss action. Eller så kan du göra som jag och stå för aktiviteten själv, klättra i träden och komma in med mossa och kvistar i håret.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar