måndag 25 maj 2020

Att förtränga går till en viss gräns ...


Så där ja, äntligen är hängmatta och gungor av olika slag på plats i vår trädgård. NU kan sommaren få komma!

Eller ...

Kanske det är bra med vår/"sommarkänsla" ett tag till? Poolen är långt ifrån omhändertagen. Suck.

Helst skulle jag vilja stoppa huvudet under en filt och gömma mig. Hoppas att någon annan axlar manteln och fixar allt.


Men det kommer inte att ske. Mannen har avsagt sig ansvaret (med all rätt) och Lejonkungen är mer novis än vad jag är. Han får duga som hantlangare och "allt i allo".

För att ge solstrålarna en chans att göra nytta åt rätt håll så håller vi pooltaket öppet under dagen. Kanske kan en del av cyanursyran dunstar bort?

Eller inte? Det visar sig när jag ska leka kemist igen.


Först och främst behöver poolen dammsugas (efter vintern) på alla insekter som inte längre lever men ligger på botten tillsammans med en del löv vilka singlat ned då taket varit öppet.

Gissa om jag längtar till den dagen då sol och bad enbart är en njutning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar