måndag 18 maj 2020

Vad vill jag ... egentligen?


Kattungar eller adoption? Jag kan inte bestämma mig.
Ska vi bjuda in de som behöver nytt hem eller ska vi försöka få tag på ett par oslipade diamanter?

Två gånger har vi meddelat intresse att ta ett par av kullens ungar men av olika anledningar så har det blivit bakslag. Säljare som vill ha många tusen kronor styck för vanliga bondkatter (?!) och därefter var vi tyvärr steget efter, vilket innebar att andra hunnit tinga det syskonpar vi gärna välkomnat.


Vi är godkända vad gäller adoption, frågan är om det är svaret?
De katterna bor på ett kattkafe' i Stockholm (en stad vi helst undviker på grund av coronaviruset) men väljer vi att gå vidare med adoptionen så är jag tvungen att ta mig dit minst en gång.
Vill jag det?

Bollen ligger hos oss, mannen har placerat den vid mina fötter men jag vet inte åt vilket håll jag ska passa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar