onsdag 20 maj 2020

Ett virrvarr av passerkort, dörrar, trappor och korridorer


Den här veckan har jag haft mindre energi än i vanliga fall vilket inneburit mer vila och chilltid, på gott och ont. Kroppen klappar i händerna medan huvudet (som vet att jag måste tjäna pengar) suckar. Helt ärligt har jag svajat och insett att jag kanske på allvar behöver söka annat arbete.

Det är sällan jag tvekar men svarta siffror på vit bakgrund går inte att blunda för, spelar ingen roll att magkänslan påstår att jag är där jag ska vara. "Fortsätt gå", säger den och menar att allt kommer att lösa sig.


Igår höll jag min första lunchföretagsklass för ett gäng som förlorar den lärare de haft under flera år. Jag är utsedd att kliva i de skor som lämnas kvar.

Har redan träffat personalen och hälsat, var med en gång för ungefär en månad sedan för att säga hej och visa upp mig, efterträdaren. Igår var det dags att leverera och själv undervisa. Fanns önskemål om höftfokus så jag sekvenserade ihop en klass med arbetsnamnet Månen tur och retur.

Allt flöt på och jag fick med beröm godkänt. Känner mig tacksam.

Den krångligaste delen kommer att vara att hitta till salen, vilken ligger långt inne i byggnaden, bakom ett virrvarr av passerkort, dörrar, trappor och korridorer men det bryr jag mig inte om nu. Efter sommaren startar jag på riktigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar