lördag 9 maj 2020

Som en svamp ... det är jag det


"Vi kanske kan hjälpas åt att tvätta fönstren", sa mannen häromdagen när han observerade att vår granne putsade deras.
"Absolut", svarade jag eftersom det verkligen behövdes. Klart att jag delar den tråkiga uppgiften med min älskling.

Sol och fågelkvitter fick mig att yoga på altanen och njutningen var fullkomlig, äntligen! Absolut bästa sättet att starta en morgon på.

Så såg jag hur mannen förberedde sig för fasadtvätt med stege och spruta och plötsligt inföll känslan att jag ville tvätta fönster?!? What? Bäst att passa på eftersom den motivationen sällan knackar på.


Tog de fönster jag inte behöver stege till och bytte därefter syssla. Rensade ogräs och därefter  blev det dags att tillsammans med Lejonkungen placera ut alla utemöbler.

Att få fixa i trädgården iklädd shorts och  bikiniöverdel är något jag drömt om. Få njuta av värmen och tillfredsställelsen att göra fint. Bara vara. Pausa på altangolvet och suga åt sig solens positiva energi (som en svamp) innan det blev dags för nästa arbetsmoment.

Skönaste lördagen på länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar