lördag 7 oktober 2023

Det som inte dödar ... härdar




"Det är blåsdag idag!", sa Nasse

"Är det?" sa Puh. "Åh, då tror jag att jag ska önska alla en glad blåsdag



I går blåste det och blåste hela dagen, kall isig vind som visar att hösten anlänt. Styrkan i vinden fick mig att tänka på just Nalle Puh och Nasse och hur framför allt den senare nästan blåste bort. En halsduk runt Nasses hals repades upp och i Puhs tass fanns tillslut enbart ett tunt garnsnöre. Lilla Ru trodde att Puh flög drake ...




För mig var det dock ingen risk att blåsa iväg, det enda undertecknad behövde göra var att klä på mig ordentligt i nordanvinden. Inifrån värmen i huset hade dagen verkat ljuvlig, med sol och begynnande höstfärger, vacker men skenet bedrog till viss del.

Nåja äpplen ska plockas oavsett väder och det som inte dödar härdar ... sägs det.



Hej hopp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar