söndag 8 oktober 2023

I fas ...



Som på kalfjället, så mycket tog vinden i när jag klippte ner all vår vildvin under gårdagens morgon-/förmiddags timmar. Kanske får undertecknad skylla sig själv då klockan enbart var nio och plusgraderna få men vad sjutton, vaknar jag tidigt och är i gång så är det lika bra att köra på. Varför vänta? Belöningen blev att arbetet hann slutföras lagom till eftermiddagsfikat (då "normala" människor kanske valde att påbörja liknande aktiviteter?).

Hann med mycket, både plocka fallfrukt, klippa gräset och frakta bort allt "vildvin" (samt ta paus för lunch.) Hurra!



Efteråt infann sig den där oerhört sköna känslan då kroppen är trött men huvudet glasklart, den spred sig och jag unnade mig skön yin yoga för att sträcka ut alla muskler i återhämtande vila. 

Nu är trädgården mer eller mindre redo för vinter, det är i stort sätt enbart poolen som ska säsongavslutas men den får vänta någon vecka till. Vi ligger i fas och jag upprepar: hurra!



 Måndag igen, dags för annat arbete
Ha det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar