fredag 13 oktober 2023

Hallå, var är du?



Sitter i min systerdotters tidigare men nu ärvda onepiece och tittar ut på röda nyponrosor och en trädgård som sakta klär sig i höstigare färger.

Tänker att jag saknar min kreativitet, den har fått stå tillbaka och helt ärligt vet jag inte vart den tagit vägen? Någonstans ... men var?

Kanske gömmer den sig under en filt eller i en garderob eller så har den stannat till i skogen under någon av mina promenader. Inser att ingen annan än jag kan locka tillbaka just min kreativitet. 

Kommer att krävas en dos tålamod och en skopa humor plussat med känslan att detta har jag inte testat tidigare. Spelar ingen roll om andra kan mer om motivationen att utmana mig själv finns.



Designa en ny hatt? Skriva manus till en bok? Måla? Illustrera? Just nu lockar inget av alternativen, jag vill hitta annat. Visst skulle jag kunna karva i en pumpa, det är säsong för det och kanske jag gör det men nej, pumpa är inte svaret.

Designa ett eller fler kläderplagg ... nej inte det heller men kanske bygga något ... eller åtminstone skapa med mina händer. 

Funderar på pinnar, löv, kottar och stenar. Kanske eller kanske inte, vi får se. Ett projekt behövs just nu och jag börjar med att fundera över detta.



Önskar dig en skön lördag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar