söndag 22 oktober 2023

Vad betyder en skarp högersväng ... på himlen?



Minns egentligen inte vad jag drömde för detta hände för ett antal nätter sedan men  minns slutet och känslan när jag vaknade. Hur himlen förändrades och en regnbåge plötsligt visade sig i hela sin prakt med färger som snabbt ökade i intensitet. 

Så var de plötsligt två ... lika färgstarka helbågar.

Jag förundrades och ropade till min kusin som gick en bit framför mig. Ville att hon skulle se. I mina ögon vandrade hon precis under de båda regnbågarna. Kusinen stannade upp och vinkade.

Som från ingenstans visade sig en tredje båge och en sekund senare en lustig halvbåge vilken främst påminde om en trafikskylt, en sån som visar avsmalnad väg eller högersväng.



Har aldrig drömt om så många regnbågar samtidigt. Känslan var harmoniskt magisk och det var svårt att undgå att fundera över om drömmen betyder något?

Tre och en halv regnbåge (även om den sista halvan mest liknade en skarp högersväng och var mer fluffigt vit än färggrann) men dock trippla regnbågar! Detta måste vara höstens coolaste dröm!

Frågan är vad halvbågen som var en blandning mellan regnbåge och kölvattnet efter en snabb motorbåt alternativt de vita fartränder som ser ut som moln när vissa flygplan rör sig över himlen, gjorde i min dröm? Vad betyder "skarp högersväng" på himlen???




Hej hopp!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar