lördag 18 november 2023

"Är det okey om jag skriver i min täckjacka?"



Jag tycker inte om att frysa! Har aldrig gjort och kommer troligtvis att känna likadant hela livet, trots det kan det inträffa att undertecknad har för lite kläder på ... ja eller kanske "fel" typ av plagg.

Under åren jag levt med mannen har hans inflytande fått mig att frysa mindre och i dag kan jag stoltsera med förmågan att "klä mig rätt". Funktionellt.

Mitt yngre jag lät fåfängan bestämma mer, då mer fin än praktisk men NU har den (fåfängan) äntligen fått vänja sig vid att stå tillbaka.



Nåja, igår frös inte jag men andra. Undertecknad arbetade som tentamensvärd och tog på en tjock yllekofta eftersom stillasittande under lång tid i en större sal långsamt kyler ner, dessutom var det lördag vilket innebär att ventilationen sätts i viloläge. Vi behöver aktivera den och om vi inte trycker på knapparna så blir det kallt.

Halvvägs in i tentaskrivandet undrade en student om det fanns möjlighet att få ta på sin täckjacka? Så kallt var det ... och självklart. Trots att jag inte frös så reagerade även min kropp på det råare luftdraget. DÅ mindes jag: ingen av oss hade satt igång värmen. Oops ... Skyndade ut i korridoren och klickade på on-knapparna. 

Antagligen hann aldrig studenterna känna någon större skillnad, de skrev klart utan att klaga och kort därefter tog vi helgledigt. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar