onsdag 8 november 2023

Fem minuter är bättre än noll





Så här kände jag mig igår!
Nöjd, avslappnad och tillfreds,
precis som Snobben.

Kaffe med varm croissant,
efter ett svettigt träningspass och en god lunch
det är vardagslyx för mig.





Igår beslöt jag att bara vara 
och ta dagen som den kom,
(då mina mentorsstudenter ställt in
och bokat om veckans tider)
istället glida med och vara i nuet.

Ville jag göra någon nytta 
så fanns det en bunt färdiga men 
opublicerade gamla barnboksmanus
att läsa igenom 
och fundera över ifall de bör dammas av.
Skickas in!?





"Bara vara dagar"
är nyttiga, viktiga och emellanåt
fullkomligt nödvändiga.

Stressa av, andas och ladda batteriet.
Finns inga måsten
finns enbart här och nu.

Så gör som jag och Snobben
så ofta tillfälle ges
och om det är fem minuter
så är det bättre än noll:
softa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar