måndag 6 november 2023

Been there - done that



I helgen tog jag mig tid att kolla på ett webinar som handlar om att skriva, att våga ge sig i kast med ett projekt och kanske en dröm om att bli utgiven.

Det var bra men kände ändå att den kursen är alldeles för dyr och att mina hinder varken handlar om brist på idéer, planering eller tro på att jag kan (om undertecknad vill).

Been there - done that 



Jag vet att det krävs många timmars hårt arbete för att ro i land i första hand ett råmanus och i nästa steg en färdigt produkt som är redo att skickas till förlag. Vad undertecknad behöver är bollplank och någon som korrekturläser. En yrkeskunnig som kommer med konstruktiv kritik som är utvecklande och leder mig framåt. 

Så OM jag sparkar igång ett nytt projekt är det troligare att mina kära skrivarvänner tillfrågas, betalar gärna dem om de tycker sig ha tid och lust än en kurs som just nu inte känns 100%.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar