söndag 5 november 2023

Redo för vintervila?

Lövräfsning och bortfraktande med skottkärra ger fler steg än vad du tror, i alla fall än vad undertecknad anade (har stegräknare på min iPhone).



Det stora lövsläppet har skett även om alla blad ännu inte släppt greppet, detsamma gäller frukten. Om jag vrider på huvudet och blickar uppåt mot kronan av trädet så håller sig många krampaktigt kvar? De gula äpplena syns inte bland de gula löven (om du inte står under).

Fallfrukt och ytterligare blad kommer att falla men det var vi en annan dag ...



Igår körde jag bort tio kärror med ihopblåsta löv, det är ganska många turer och gav mig 11 000 steg, den siffra som är mitt dagliga mål, helst betydligt fler men inte färre. 

Mannen stod för lövblåset vilket innebar att jag slapp räfsa, enbart lite krävdes då de stora högarna skulle ned i skottkärran. Vi är ett bra team. 

Arbetet gick snabbt och smidigt och trädgården gjorde sig redo för vintervila. Känns oerhört skönt att vara i fas med naturen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar