tisdag 26 januari 2016

Ekorrhjul

Rivstart och omprogrammering, ska det vara så? Mitt liv har de senaste arbetsdagarna handlat om att släcka eldar och vara lika flexibel och formbar som Barbapapa.


För min skull? Nej.

Jag avlastar, stöttar, fixar och styr upp, något som någon annan borde ta på sig. Det är knappast smart att överlämna detta åt mig som enbart tillfälligt är på "besök" i verksamheten. Satsa på de som redan finns och som är kvar när jag går!

Men nu är det som det är.


Har lovat mig själv att denna situation är övergående. Jag fullföljer mitt uppdrag, därefter kan jag med värdighet resa mig upp och gå, tacka för mig och önska alla de andra lycka till från hela mitt hjärta.

Så jag räknar dagar och bockar av. Det som boostar mig är att jag vet att jag gör ett bra arbete och att de andra uppskattar allt så mycket att de kan unna sig själva en stunds vila, vilket de behöver.

Själv fyller jag mina reserver med solljus, vänner, familj, yoga, träning och vila. I morgon är fortfarande en annan dag!


Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar