fredag 29 januari 2016

Tids nog hinner jag

Mitt skapande har hamnat i skymundan, 
jag prioritera bort det. 
Var sak har sin tid säger ordspråket och jag vet att det stämmer. 


Hattarna vilar, igen. 
Jag har en som ligger framme och påminner mig om sin existens, 
som säger att den väntat länge nog. 
I flera dagar har jag tänkt skapa under kvällstid 
men när middagen är avklarad och alla måsten gjorda så är inspirationen borta. 
Tröttheten brer ut sig och jag koncentrerar mig på vila och återhämtning.


I morgon är en annan dag, 
tids nog ska hatten få full uppmärksamhet.


Har köpt små fjädrar i olika lila nyanser 
och har ett brätte som ska monteras 
men det blir kanske nästa vecka?


Så den som väntar på något gott
väntar alltid/aldrig för länge :) 
Så håll ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar