söndag 3 januari 2016

Gul kroppsstrumpa och samurajsvärd

Så är jag äntligen tillsammans med mina systrar och vår underbart härligt stora "familj". Årets första fest är avklarad och jag är imponerad över alla andras kreativitet när det gällde maskeraddräkter. Faktiskt är jag också nöjd över min egen förmåga att hålla mig vaken i 21 timmar!?

En begåvad festplanering fylld av nya bekantskaper och massor av aktiviteter och tävlingar, helt ärligt så hann jag aldrig känna efter om jag var trött eller inte, jag hade enbart roligt.

En salig blandning av icke levande filmstjärnor som återuppstått för en kväll tillsammans med massor av film och TV-karaktärer. De för mig mest otippade paren var Gösta och Gun ur "Vi hade i alla fall tur med vädret" samt Hedvig och Helge ur "Från A till Ö"

Jag vet att ni undrar vilken kroppsstrumpa jag drog på mig och nu ska jag inte hålla er på sträckbänken längre. Syrran plattångade mitt hår och så blev jag The Bride för en kväll/natt. Uma Thurmans karaktär i Tarantinos film Kill Bill.


Inte det minsta ljuv eller prinsesslik
men kanske lite cool?


Hade dock halva längden av samurajsvärdet.
Kolla själv med originalet:


Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar