torsdag 28 januari 2016

Ett litet snedsteg bara ...

Jag har syndat ... men det kan inte hjälpas. Jag ångrar inte mitt val. Allt var för mig helt oplanerat, en överraskning.

Men säg då! Vad har jag nu gjort?

Ett litet snedsteg bara, ingen fara men ber ändå min yngsta syster om ursäkt. Ska klättra tillbaka in i boxen igen och följa mina principer, den svenska traditionen.

I tisdags när jag kom hem så hade mannen fixat present till oss allihopa. Vi fick välja om vi ville bryta mot hemmets regler. Tror inte att någon av oss tvekade, frestelsen stod framför näsorna på oss. Mannen hade varit till kondiset och köpt färska semlor!


Ja, jag vet, fettisdag är den 9e februari och det är ett par veckor dit. Vi brukar hålla stenhårt på traditionen att hålla oss till fastlagstisdagen, åtminstone brukar jag det. Min kära familj fuskar kan hända bakom min rygg (kanske) medan jag håller fanan högt?

Som liten var situationen glasklar, vi systrar uppfostrade av de bästa, våra föräldrar. De lärde oss att var sak har sin tid och när stunden kommer så skapas fest.

Semlan smakar extra gott om jag/vi hunnit längta.

I vår familj njuter vi varje tisdag fram till påsk. Vem som inhandlar härligheterna skiftar och var de införskaffas, det viktiga är att förgylla vardagen. Så vi mumsar semlor och låter katterna få lite grädde när vi är klara.


Mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar