torsdag 9 februari 2017

Bluesfeeling


Och så gick luften ur oss ... ur mig.

Min tjänst är inte längre min, den behövs inte och brinner upp, mig däremot finns det behov av men då på ett annat sätt.


Allt ställs på sin spets och jag vet varken ut eller in. Hur ska jag tänka? Vill jag stanna? Ska jag gå vidare, ut på osäker mark?

En tanke har slagit mig ... vill ödet försöka säga mig något? Två butiker som jag verkligen gillat att arbeta på, både med kollegor och vad gäller min arbetsbeskrivning, har antingen lagts ned eller försatts i konkurs för att sedan återuppstå. Kanske är det meningen att jag ska gå vidare, att något annat är menat för mig?


Men jag älskar ju arbetet som visual merchandiser! Att få vara kreativ om än mer eller mindre styrd. Vill ju fortsätta som jag gjort.

Oavsett vad som händer eller vad jag väljer så tänker jag fortsätta att hålla huvudet högt, försöka se det som är positivt och hålla humöret så glatt jag förmår.


Ha en skön fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar