måndag 13 februari 2017

Love is all around


Valentines Day. Alla hjärtans dag, den andra dagen i vänliga veckan.

Lustigt att det ska behövas en VÄNLIG VECKA? Jag tänker att alla veckor borde vara lika, att vi försöker möta andra med ett leende och ett tack så fort möjlighet ges.

Tillbaka till Alla hjärtans dag, jag minns mitt första möte med den för mig helt nya traditionen. En kompis befann sig i USA som aupair och vi brevväxlade (ja så gjorde man förr innan internet). I min brevlåda hittade jag ett handgjort Valentinebrev och det gjorde mig glad, kände mig utvald och älskad.


Under årens lopp har Sverige och svenskarna gjort denna tradition till sin egen. Jag skriver inga kort utan koncentrerar mig främst på familjen. Kanske gör jag en extra god middag eller kors i taket bakar något hjärtformat. Försöker vara lite extra närvarande och kärleksfull.

Så till alla jag känner och du som läser min blogg: Happy Valentine!


Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar