tisdag 28 februari 2017

I semlans kölvatten


Så här dagen efter vår svenska fettisdag kan jag undra hur många ton semlor vi åt just igår? För om vi ser till hela Sveriges befolkning så är jag övertygad om att vikten av den traditionella gräddbullen motsvarar ton.

Svar JA, jag smaskade också i mig en nybakad konditoriskapelse. Njöt fullt ut och fick grädde på nästippen.


För ett par år sedan skrev jag en saga/manus till barnbok som heter just "Semlan". Jag tänker inte lägga upp den i min blogg eftersom jag planerat att någon gång försöka publicera den. Bara det att temat är smalt. En anledning till att jag inte gick vidare med historien var att jag funderade på att skriva flera korta sagor om andra svenska traditioner. Tanken var att ge ut alla sagorna i en bok.

Som du förstår så har jag inte kommit ett enda steg närmare den drömmen ... men ... kanske en dag?!?


Puss & kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar