måndag 6 februari 2017

Mitt hopp dör aldrig


En morgon för enbart någon dag sedan hittade jag en filmsnutt på Instagram som gjorde mig glad, den visade mig att det fortfarande finns hopp ... för mig och mina drömmar.

I julklapp önskade jag mig något som mannen viftade bort, han försökte försiktigt påpeka för mig att just denna gåva tyvärr inte passar in i vårt hem. Jag gav inte upp, försökte med den avsaknad av kvinnlig list jag besitter att hitta bra argument för att omvända  mannen, misslyckades så klart.

"Det blir fula hål i taket och du kommer att riva ned inredningen!"

Visst, han känner mig och vet vad han talar om ... men så lätt tänkte jag inte ge upp min dröm. Fattade bara inte hur jag skulle gå vidare? Så såg jag videoklippet. JA!!!

Du som köpt en hänggunga men ännu inte monterat upp den ...



På videon kan alla tydligt se hur och vad. Allt som behövs är en dörr. Häng gungan över en dörr och stäng. Så enkelt!

Jag visade glädjestrålande videon för mannen. Han tittade skeptiskt på mig.
"Det blir inga hål i taket!", sa jag.
"Nej ... men kanske en trasig dörr", svarade han.


Men alltså? Hur svårt kan det vara? För mig att övertyga min älskling om att detta är det perfekta alternativet. Inga hål i taket.

Ja, jag vet att jag förstört ytskicket på klädkammardörren, det var när jag som rookie började öva handstående, fick fixa dörren efteråt. Då var det nagellack från tårna som klottrat kritstreck ... har aldrig gjort om den grejen.

Vad kan gå fel denna gång??? I mitt huvud ingenting, i mannens en hel del ... för han har varit mer förr.


Sista ordet är dock inte sagt ... ännu.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar