lördag 22 april 2017

Dags att vända tråkig trend!


Över hälften av alla svenskar är överviktiga!!!

Tyvärr är jag inte förvånad men samtidigt så skulle jag inte gissat att procentsatsen var så hög, snarare var tredje eller fjärde person. Usch så tragiskt. I det här fallet så "var det faktiskt bättre förr".

Ansvaret vilar på oss själva och även om många tjatar om att det borde tränas mer så tror inte jag att det är den enda lösningen.


I mitt huvud så handlar det mycket om vad vi stoppar i oss samt allt småätande. För mycket halvfabrikat, snabbmat och sen en av de största bovarna: sockret. Det är dolt i de flesta livsmedel. Varför???

Läsk, godis, snacks ... mår kroppen bra av att belönas på det sättet (varje dag)? Det blir liksom ingen skillnad på vardag och fest.

Kanske dags att återinföra lördagsgodis och njuta extra mycket?


För jag tror inte på förbud mer på måttlighet, vårt svenska ord lagom passar bra just i detta sammanhang. Vardagsmat och "helglyx"

Vi är alla värda att må så bra som möjligt. Hoppas att vi tillsammans kan vända denna tråkiga trend men som sagt det är upp till var och en av oss.


Puss på er!
Det här är mitt magsmile

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar