fredag 21 april 2017

I min alldeles egen lilla bubbla


En av de bästa känslor jag vet är "efter träning", då det sköna lugnet sprider sig i kroppen. Musklerna är avslappnade och huvudet har fått vila.

Jag är i balans.

När jag yogat hamnar jag ofta i en bubbla, mitt eget lilla rum och det är inte alltid som jag har så stor lust att lämna krypinnet. Kan emellanåt behöva sparka mig själv i baken ...

Låter det flummigt? Det är det inte. Kroppen går just då på sparlåga och nuet omsluter. Harmoni är ett beskrivande ord.


Efter ett pulshöjande träningspass, då svetten runnit belönas jag på liknande sätt men bubblan uteblir.

Min kropp behöver både och. Tuff, inspirerande, lekfull och motiverande konditionsträning och sen yogan som får mig att andas och lyssna inåt. Balans.

Hur gör du för att må bra?
Vilken är din bästa återhämtning?
Vad reducerar bort vardagens höga tempo?


Hej hopp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar