onsdag 16 maj 2018

Lycka


... kan vara så mycket. För min del kan det (som igår) vara att se sönerna hänga med sina polare runt vår pool. Höra dem skratta och prata. Få bjuda på kaffe och mat och vara en del av deras värld för en sekund eller två.

Det kan också vara att vakna upp till en klarblå himmel och för första gången ta med sig yogamattan ut på altanen. Att känna hur någon befinner sig 30 millimeter från mitt ansikte och upptäcka att det är grannkatten som vill vara med mig under min praktik.

Lycka kan vara att åka med mannen för att hämta det sista i vårt gamla hem, det kvarglömda, trots att jag helst skulle vilja ligga i solen vid poolen.


Det är att upptäcka att axeln mår bättre och att jag förhoppningsvis är helt återställd denna dag då yoga weekend nummer fyra inleds.

Lycka är sommarvärme, blommor och fågelkvitter, det är den nyinköpta cykeln som jag färdades på till vårt nya hem. Lycka är kaoset, lugnet och harmonin som omger oss.

Lycka är mannen som äntligen mår bättre!

Lycka är att får vara precis den jag är, att kunna känna stolthet över min familj och vara tacksam över de underbara människor som finns i mitt liv.

Tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar