onsdag 23 maj 2018

Om varje dag vore som värmande solstrålar ...


Vissa dagar är segare än andra och mer prövande ... som livet alltså. Det kan inte alltid vara julafton och sötebrödsdagar hur gärna vi än skulle vilja det, dessutom antar jag att det skulle bli tråkigt.

Om varje dag vore som värmande solstrålar så blir även dessa lätt slentrian. Vad är då lycka?

Det startade med kraftig motvind hela vägen in till stan och därefter fortsatte det. En känsla av ifrågasättande och otillräcklighet infann sig tillsammans med ett uns utanförskap.


I mitt huvud är livets bakgator prövningar för att se hur jag hanterar situationen. Kan jag vända den jobbiga känslan till något mer positivt?

Bröt ihop i fem minuter och grät en skvätt. Lättade mig inför mannen och satte ord på känslan, "la korten på bordet" och därefter kunde jag släppa eländet. Jag var fri.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar