tisdag 22 maj 2018

Rådjuret skakade på huvudet ...


Vad gör du när du är ledig?

Ställer klockan på 05:45 och skuttar ur sängen för att äta lite och sen sätta dig på cykeln? Akompanjerad av fågelkvitter och brusande vind för att en stund senare glida i i yogastudion för en morgonklass.

En timme senare är det dags är hemfärd. Har ännu inte hittat bästa cykelvägen och varje gång provar jag nya varianter, det är som att vara upptäcktsresande (på cykel). Igår undrade ett rådjur vad jag egentligen höll på med när jag först följde skogsstigen åt ena hållet för att någon minut senare ändra mig och göra en u-sväng. Rådjuret stod helt stilla och (typ) skakade på huvudet.


Visste jag vart jag skulle? Ja men inte hur ...

Som vanligt hittar jag, det tar bara något längre tid än jag tänkt. Tur att mitt testande av vägval alltid sker när jag är på hemväg.

Uppackade lådor, anatomiplugg vid poolen och häng med Lejonkungen innan det blev dags att hålla en yogaklass med "mina" tanter.

Är ordentligt påfylld med energi och redo för dagens butiksarbete.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar