söndag 24 februari 2019

Det var något som skavde?


En ledig söndag kan du få mycket gjort, av bara farten, det fick jag igår. Mest chill och sen mellan varven koncentrerad närvaro. Mitt stora prio var att planera denna veckas yogaklasser, en yin och en vinyasa. Problemet för mig var att inspirationen sinat. Mätaren stod på noll och lampan lös röd.

Yinklassen löste sig, där hittade jag en genomgående tråd och kunde checka av uppgiften. Till hatha vinyasan fanns en idé, en tanke till upplägg men helheten ville liksom inte infinna sig. Syftet med klassen var tydligt liksom intuitionen men trots det var det något som skavde? Något som fattades?


Insåg att det var lönlöst att försöka värka fram en klass. Jag fick helt enkelt pausa. Gick och tränade, tog ett svettigt och roligt pulspass. Sen lunch, kaffe och ett långt telefonsamtal med syrran.  Med massor av ny energi återvände jag till min planering och denna gång fick jag ihop en klass. Pust!

Så var det bokföringen, den jag ska göra om. Kändes fel att ringa supporten igen när jag vet att steg 1 egentligen är Skatteverket. Snackade trots det med supporten som höll med, det blir enbart dubbeljobb (om jag inte ändrar mina uppgifter först och därefter bokför). Loggade in på Skatteverkets sida för att uppdatera. Check. Nästa steg är bokföring, kanske idag?

Resten av söndagen kunde vi fixa hemma, rensa garderober, slänga, styla om och bara vara. En allt igenom skön söndag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar