lördag 2 februari 2019

Hjälp, jag behöver hjälp!


Det här med att själv fixa allt runt och kring min hemsida är över min förmåga, verkligen. Jag tror att jag är klar, vilket jag på ett sätt är men det finns alltid uppdateringar och appar att lägga till, sökmotorer och annat.

Igår efter yogaklass och skottning av pooltak samt trädgårdsgångar (läs blytung snö) så var planen att planera nästa veckas klasser. Skulle bara visa mannen två gratis appar/funktioner jag fått med min hemsida. Så hamnade jag vid datorn igen och kom inte loss. Allt strulade, sket sig och jag fattade ingenting ...


Det är vid sådana här tillfällen jag längtar efter ett magiskt trollspö eller någon som pekar på alla knappar jag bör trycka på.

Till slut såg jag i kors och var så trött att ögonen tårades. Insåg att det var lika bra att pausa, låta datorn vila och ägna resten av lördagen åt annat. Ta timeout. Kanske går det bättre idag eller i morgon?

Det blev inga planerade yogaklasser (får bli morgondagens projekt), det blev film: Bohemian Rhapsody med mannen. Äntligen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar