tisdag 5 februari 2019

Vad stoppar mig och i så fall varför?


Alla borde få ha tillgång till en coach, i alla fall någon gång.

Jag har ingen egen men får låna en kollega med jämna mellanrum. För min del så handlar mycket om bollplank och att jag fattar beslut hur just jag ska gå vidare. Att uppgifter staplas i prioriteringsordning, att de får en deadline och att de punkter som jag har svårast för att utföra diskuteras öppet.

Vad stoppar mig? Och varför?

I mångt och mycket så vet jag att ALLT blir som jag gör eller inte gör. Om en situation skiter sig så är det min uppgift att lösa den, ingen annans. Ansvaret är mitt, alltid och hela tiden ... även de gånger det inte är det, för då har jag möjlighet att säga ja eller nej. Göra aktiva val.


Min coachtid igår handlade om mitt jobb, mitt företag. Hur jag ska gå vidare från och med nu. Om delmål och mål. Att rita och skriva ihop en arbetsplan för nutid.

Fylld av energi och kraft satte jag igång med de uppgifter som har högst prioritet. Vilken skillnad en timmes coachtid kan göra! Är sååå tacksam 🙏

Tack, tack och tack!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar