torsdag 28 februari 2019

Chansen att få leva sin dröm



Idag är det alltså dags, att få ge mig hän åt och kasta mig in i nästa utbildning, den jag drömt om lääänge, FLYoga. Wow, dags att leva min dröm!

Med skräckblandad förtjusning lämnar jag Astronautens lägenhet och beger mig mot spårvagnshållplatsen som ska ta mig nästan ända fram till Korsettfabriken och Pilates complete där magin bor.

Känner mig som ett litet barn på julafton samtidigt som jag både vet och förstår att det även kommer att ställas krav på mig, på oss. Vi ska lära oss, inte enbart leka. Att flyga handlar mycket om säkerhet.


Jag är beredd på allt. Antagligen kommer jag att vara totalt slut när klockan närmar sig 17:30. Kanske får vi läxor? Oavsett så väntar fyra intensiva dagar. Jag ska försöka njuta allt jag kan.

Sonen undrade om jag har bokat in möten med människor jag gärna skulle vilja hänga med. Svar nej. Jag har inte ens berättat att jag kommer att vistas i Göteborg. Om jag hinner och orkar hänga lite med Astronauten så är jag nöjd. Helt ärligt så räknar jag med att kraschlanda i soffan, typ äta, sova och vila. Vill därför inte lova bort mig eller boka upp mig.

Skulle extratid ges och energin räcker så finns möjlighet att kanske hänga med någon av de kursare jag träffar, det visar sig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar