tisdag 9 april 2019

När en slöja av lockar hindrar sikten


Stormvindar friska har dragit fram genom vår stad, så där så att vi måste ta ett ordentligt grepp om dörrhandtaget när vi vill in eller ut ur huset.

Kastvindar. Ensamma och udda snöflingor som faller horisontellt och inte lodrät!?

Med utsläppt hår ser jag ingenting, det är överallt och en slöja av lockar hindrar sikten, det finns därför enbart en sak att göra sätta på sig en "basker/keps"

Ullkofta, yogatights under jeansen, halsduk, vantar och lång täckjacka ... trots det fortfarande nerkyld och frusen.


Aprilväder.

Dagar som igår vill jag enbart krypa ner under en filt och kolla på en bra film med en stor kopp te men emellanåt är det omöjligt. Istället för mys förflyttade jag mig mellan hemmet och yogasalar. Ut i kastvindarna igen och igen för att senare komma hem med intentionen att tina upp och fylla på energidepåerna.

Kändes som högvinst när jag slutligen verkligen fick krypa in i min morgonrock, dricka den där stora koppen te med mannen och skratta till vår Netflix serie.

Borta bra men hemma bäst!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar