tisdag 23 april 2019

Råttan dök in i väggen


Det var efter min hatha vinyasa som det hände. Jag stod i entrén och checkade in yogis till nästa klass  samtidigt som jag pratade med en av mina elever.

Plötsligt hojtade hon till; "en råtta!!!"

Jag hörde hur något slirade på golvet, som klor som letar fäste när de bromsar in för att gira åt vänster. Såg ingenting men fick pulspåslag av skriket som kom helt oväntat.

Min elev måttade med händerna och förklarade att råttan varit stor, typ 15-20 cm (kroppen, ej svansen inräknad).

Allt hade skett på en halv sekund. Vart tog den vägen?


Jag är egentligen varken rädd för möss eller råttor men de sista är mer obehagliga och inga jag vill hänga tillsammans med. Dessutom var jag barfota vilket bidrog till olustkänslan. Råttan hade sprungit mellan mina fötter och väggen, en tight passage.

Studion är centralt belägen i ett gammalt hus, markplan och med innergård runt omkring. Antagligen perfekt för möss och råttor men det ger dem ingen anledning att objudet springa omkring inne på studion ...

Ut ur väggen på ett ställe och in genom någon springa några meter längre bort. Måste berätta för studioägaren så snart som möjligt, har en känsla av att hon önskar porta alla gnagare för både sin egen och alla yogisars välmående.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar