tisdag 30 april 2019

Sköna Maj välkommen!


Igår var en alldeles perfekt dag. Valborg när den är som bäst!

Idag är det första maj och hemma hos oss låter vi det vara en söndag på en onsdag. Vila och mys i familjens sköte. Visserligen åker Astronauten tillbaka till Göteborg denna eftermiddag men lite tid tillsammans får vi.

Min handled vilar fortfarande och det innebär arbetsförbud i trädgården typ gräv- eller klippjobb. Kanske borde läsa? Har massor av facklitteratur som behöver plöjas på 1,5 månad innan det är dags för mig att gå en fördjupning och vidareutbildning för yogalärare.


Alla böcker är på engelska, vilket för mig tar längre tid. Sen är det så klart som med allt annat att det handlar om HUR böckerna är skrivna. Jag har fått (av våra lärare) veta att en av dessa utvalda är jobbig, svår, seg och tung att ta sig igenom ... däremot anses den så viktig att det inte riktigt går att hoppa över den.

Inget vidare säljsnack eller marknadsföring, ger mest motstånd och "olust känslor". Förbereder mig därför på att tvinga mig, beta av ord för ord och sida för sida med en förhoppning att jag fattar något av det jag läser.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar