torsdag 10 september 2020

Audrey som förebild

Med vinden i ansiktet startade jag gårdagen med en löptur. Det har tyvärr blivit mindre egen träning den senaste tiden än jag önskat. Att försöka boka plats på träningspass har hittills inte varit min styrka då jag kommer på att det är dags efter det att alla andra fyllt upp de få platser som erbjuds ...

Men det är härligt att springa och vi har de bästa förutsättningarna så det går egentligen ingen nöd på mig.

Har tänkt att jag borde börja varje arbetsdag med en promenad alternativt löptur, kortare eller längre beroende på vad som står på mitt schema. Ungefär som promenaden till jobbet vilken ingick i rutinerna innan covid19. Få den där välgörande vardagsmotionen som nu lätt minskar när jag arbetar mycket hemifrån. För även om jag rör mig som yogalärare så är det inte pulshöjande och svettigt på det vis min kropp önskar. Jag behöver min egen träning.

När vi studerar Audrey (vår vilda kattunge) så inser jag att om VI skulle röra sig som hon gör så upphör behovet av extra motion. Hon hoppar, rushar, klättrar, fintar, ålar och sträcker ut sin kropp flera gånger om dagen och där emellan vilar hon (samt äter). Små barn har ofta samma rörelseschema men färre ruscher och flygande långhopp. 

Idag startar min egen lunchyoga för ett gäng företagskunder. Den klass som jag ärvt av en kollega som flyttats utomlands. Det underbara är att bokningarna regnat in och att det inte finns en enda plats ledig längre. Fullbokat :) wow! Jippi!!! Wish me luck.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar