onsdag 2 september 2020

Roadtrip nummer 2

Dags att sätta sig i bilen för att köra samma sträcka som sist, denna gång lämnar jag dock mannen hemma (eftersom han arbetar). Istället tar jag med Lejonkungen som faktiskt är själva anledningen till denna Göteborgsresa.

När universitetet i London är stängt och sonen fortsätter att plugga på distans (fram till november, sen får vi se om "London kallar") så tycker han att ett miljöombyte är vad som behövs. Slippa bo hemma för att istället testa samboliv.

När jag och Lejonkungen förflyttar oss i bil så har jag en privat DJ. Det kommer att spelas musik, mycket och antagligen ganska högt men VI älskar det.

En roadtrip är perfekt kvalitetstid. Att sitta i bilen i många timmar med någon du gillar skapar nya minnen. Det finns tid för samtal, tystnad och allt annat där emellan.

Bonus nummer två är att på plats få hänga med Astronauten, där jag även kommer att övernatta. Så två flugor i en smäll. En kort och intensiv tur, typ fram och tillbaka med paus för mat, sömn och kvällshäng.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar