söndag 20 september 2020

Ingen ville gå hem

Nöjd och glad landade jag i soffan igår kväll efter att ha hållit min allra första och helt egna aerial yoga klass. Allt kändes bra och när ingen av de "elever" jag hade under klassen lämnade rummet trots att jag påminde om att nästa klass snart skulle starta så inser jag att det var den bästa komplimang jag kunde få. Alla hängde kvar. Wow!

Så bytte jag och Martina roller och hon axlade lärarmanteln samtidigt som jag fick vara elev. Aerial strong med fokus på styrka, fitness och trix. Roligt! Och eftersom det fanns många förstagångsutövare så lades ribban på en nivå som passade mig ypperligt.

Mitt i klassen hände det som inte får hända, som inte bör hända ... en telefon ringde!

Efter ett par signaler insåg jag att det var MIN mobil. Oops! Jag som inför den egna klassen önskat att ALLA skulle sätta sina telefoner på ljudlöst.

Kastade mig ur gungan, konstaterade att det var Lejonkungen och stängde av. Återvände till gungan, bad om ursäkt och avslutade klassen.

(Arkiv bild)

Nu får vi se vad som händer? På min klass kom många drop in för att prova på och på Martinas kom kompisar som redan efter klassen meddelade att de skulle anmäla sig för att köpa kursplats. Så hur nöjda mina elever än var så kanske jag inte får några fler anmälningar till min kurs, vilket innebär att den inte blir av. 

Men det funderar jag på senare, än så länge nöjer jag mig med att njuta av känslan som infann sig under samt efter min klass ... den när alla ville hänga kvar och bara vara.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar