torsdag 24 september 2015

Att vara eller inte vara...på Bokmässan?

Vad är väl en bok på en mässa?
Den kan ju vara urtråkig, dåligt skriven...eller alldeles, alldeles underbar!

I förrgår åkte mina vänner till Göteborg, i alla fall de flesta av mina författarvänner. Känns konstigt att vara hemma, speciellt med tanke på att jag nyligen publicerats.


Fast det är ju inte min bok, tänker jag. Det är Ariton Förlags bok och vi är många som delar på kakan. Jag är debutanten som ödmjukt kollar in de erfarna novellisterna. För mig är det en ära att få lyssna in och lära mig nytt. En spännande värld med nya dörrar som öppnats åt mig.

Min älskade lekkamrat Tant Skateboard messade mig när hon satt på tåget, skrev att hon saknade mig. Jag saknar henne och de andra i vår barnboksgrupp Skrivdriv. De kommer att ha intensiva dagar men jag hoppas att de hinner skratta mycket, få massor av inspiration, nya kontakter och umgås med varandra.



Önskar att jag sagt ja tidigare.
Jag sa nej.

Nu är det som det är och det är okey. Jag är lovad ständig uppdatering och massor av bilder.
Under tiden hemma så redigerar jag barnboksmanusen jag ska skicka iväg till Castor tävlingen.
Knapptrycket är nära nu, behöver bara någon sista genomläsning och justering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar