onsdag 16 september 2015

Drömjobbet, var är du???

Fast egentligen har jag all tid i världen för det jag älskar, att skriva och designa hattar.
Synd bara att det inte ger någon direkt inkomst, i alla fall inte i dagsläget.
Så jag behöver tjäna pengar för att slippa leva på min man.

Vi skulle kunna säga att jag är arbetslös fast i mitt huvud är det oerhört missvisande. Jag har hur mycket som helst att göra, så många idéer att jag varje dag blir tvungen att prioritera och  välja bort.


På ett sätt lever jag i min dröm. Jag hinner med träning, yoga, vila, design, formgivning och att skriva. Nya dörrar har öppnat sig denna höst men...

Inkomst?! Måste jag ha det? Ja tyvärr, livet blir lättare då.
Dessutom tycker Arbetsförmedlingen att jag ska söka alla jobb jag kan och det gör jag.
Problemet som jag nämnt tidigare är att jag, trots all min erfarenhet, har fyllt femtio och då är rekryterare inte lika intresserade. Jag vet att jag vinner i intervjusituation men då måste jag komma så långt. De flesta rekryterare söker män och kvinnor upp till 40 år.

Se mitt blogginlägg:  
Över 40 år och redo för soptippen?    miassidor.blogspot.se   Skrevs 4/9 2015


Så här är jag!
Kolla in min profil och du undrar.

En fundering är ifall jag måste tacka ja till vilket pris som helst om jag får ett jobb som jag erbjuds?
Min magkänsla säger NEJ, jag är värd bättre men systemet tänker annorlunda.
Jag vet att drömjobbet finns runt hörnet har bara inte hittat rätt dörr att gå in igenom ännu.
Behöver ta ett snack med min jobbcoach och tänka ut en plan.



Har precis tittat och lyssnat på Annelie Pompe som jag är grymt imponerad av. Hon klättrar uppför världens högsta berg och har rekord i djuphavsfridyk. En äventyrare som älskar utmaningar.
Hon hävdar att det mesta handlar om andning, närvaro och respekt.
Annelie varvar sina utmaningar med fotografjobb, föreläsningar och bokskrivande. En ny förebild för mig. Hon lever i sin dröm bara för att det är roligt.
Om du vill kolla in hennes blogg:  annelieadventures.com


Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar