måndag 28 september 2015

Inredningsprylar att älska

I somras hittade jag stolen och vägghyllan jag inte visste att jag önskade mig.

På Åbergs museum i Bålsta stod den, stolen, en vanlig, enkel vit med stålben. Över ryggstödet blickade en svartvit Modesty Blaise mot mig. Hon, den serietidnings superhjältinna jag alltid älskat.
Den stolen vill jag ha!


Inte nog med att museet äger stolen, de har också ett exemplar av den färg som vi alla undrat över, tomteverkstadens schackrutiga färg. Wow!


Vi åkte vidare och inne i en av Stockholms gallerior hittade jag vägghyllan som jag också förälskade mig i, så enkel och samtidigt så genial.


Kan väl sammanfatta det hela med att jag enbart ögonshoppade, ingenting följde med hem.
Jag får konstruera och/eller måla egna exemplar om lusten infinner sig.

Så länge pryder annat våra väggar:




 Ha en trevlig tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar