lördag 5 september 2015

Så var det dags att debutera i min stad

Dagen D är här och rösten har kommit tillbaka, den kröp fram lite motvilligt här om dagen så nu är vi kompisar igen. Mannen var dock bekymrad igår kväll på puben då jag lite vårdslöst glömde bort att vårda den ömt. För att överrösta musik och allmänt sorl hamnade rösten i falsett och min älskling skakade på huvudet och meddelade att han inte tänkte hoppa in som min backup ifall jag skrämde iväg den stackars rösten igen. Så jag försökte skärpa till mig, inte alltid det lättaste...

Det plingar i telefonen, frågor om releasen, kompisar som blivit sjuka och andra som önskar lycka till. Jag skjuter från höften tänker jag, går på känsla. En kär vän till mig har dock lite försiktigt påpekat att planering är bra och JA kära Helena jag har en tidsplan, tack för alla kloka råd.

Pirret i magen har ännu inte anlänt, jag antar att det kliver in på fiket samtidigt som gästerna. Förmiddagens största fråga är därför vad jag ska ha på mig? Garderoben är full med kläder men ingenting duger just nu eller egentligen passar väl det mesta. Jag vill bära något som påminner om mamma. Novellen jag skrivit är om henne och jag vet att hon stolt kommer att blicka ned på mig från sin himmel. Hon som är en del av att jag lyckats bli publicerad! Hon som sett till att en av mina drömmar blivit verklighet.

Älskade, älskade mamma, kanske kommer tårarna att rinna längs kinden när jag läser? Om det blir så är allt okey både för mig och för publiken. Jag vet och jag är inte rädd för att visa mig vare sig liten eller svag. Novellen är min hyllning till dig och idag kommer du att stå i centrum.

Så dags att gräva djupare bland kläderna och välja!
Wish me luck!


Boken som är en novellantologi heter Över en höstfika och ges ut av Ariton Förlag
En feelgood bok om allt som kan hända över en fika, om livet i smått och stort. Vi är många författare som samsas och jag är en av få debutanter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar