fredag 4 september 2015

På party med Tant Skateboard

Dags för party, bokreleasefest på en av stans pubar. Det är min störtcoola vän och lekkamrat Tant Skateboard som släpper barnbok nummer två. Hon som jag har bestämt att vi ska bli moderna tanter som svingar en bira och kastar oss ut i nya äventyr när andan faller på. Knyppling, städning och storkok är inget för oss. Vi leker hemmafru någon gång ibland men ser annars det dagliga fixet som ett nödvändigt ont. Tror egentligen inte våra familjer lidit av detta anmärkningsvärt även om mannen påstår att han ritar kors i taket de gånger jag bakar bullar.

Så jag skickar en tanke till mamma i himlen och säger tack, du var en bra förebild. Även pappa får en hyllning. han som jämställt delade alla hushållssysslor med mamma och förvandlade vår uppväxt till en kreativ lekplats. Skola och utbildning var viktigt, liksom att vi alltid skulle göra vårt bästa. Sen kom rådet: följ dina drömmar och prova dina vingar. Res och upptäck världen. Allt är möjligt!
Idag för vi det rådet vidare till våra söner. Vem vet om en av dem hamnar som astronaut på NASA?!

Så ikväll blir det Releasefest och mingel!
Lite träning inför morgondagens mer "seriösa" egna bokrelease.

Heja Tant Skateboard! #Tantkraft



PS. Tant Skateboards hatt är min egna design Mias Hattar
Fotograf Mark Harris /  Frozentime.se .DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar