torsdag 16 juni 2016

Dag 5 ... spana in en snygging?!?


Blev inte riktigt så för min del eftersom jag inte kunde följa meditationsinstruktionerna fullt ut. Om du som läser detta blir sugen att haka på och hjälpa mig så hojta! Morgonens uppdrag gick ut på att tillsammans med en partner eller vän sätta sig mitt emot varandra. Istället för att som igår möta sin egen blick så var tanken att möta en annan människas.

Hemma hos mig skulle jag få muta mina vuxna kids eller mannen ganska duktigt för att få någon av dem att sitta stilla i femton minuter och vila ögonen på mig ... De är andra träningstyper så jag beslöt att möta mig själv igen.


Denna morgon vaknade jag stel som ett kassaskåp och den högra ljumsken kändes både trött och sliten. Istället för att sitta gränsle över några kuddar som jag tänkt så blev det min "vanliga" meditationsställning.

Att möta mig själv igen kändes varmare och mjukare än igår. Blicken i spegeln utstrålade acceptens, lugn och harmoni och det var skönt att få vila i en känsla av trygghet.

Jag håller på att bli bästa kompis med mig själv! Så har det verkligen inte alltid varit, framför allt inte i min tonår när jag hamnade i någon form av light variant av anorexi. Att arbeta sig ur den snedvridna självbilden, stärka sin självkänsla, mota bort all prestation som lätt sätter sig på axeln är ett långvarigt arbete.

Idag är jag stolt över mig själv och hela den resa jag gjort. Är sååå tacksam för allt jag lärt mig på vägen och de redskap som jag idag har när vägen blir en tung uppförsbacke.


Varje dag är ett nytt oskrivet blad och chansen till ett nytt äventyr!
Namasté



Här är dagens meditationsutmaning:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar