söndag 12 juni 2016

Smidig som ett kassaskåp


Kan det vara så att det inte är nyttigt att laga mat eller kan det vara så att det är JAG som bör låta bli?

Igår efter middagen small det till, nej nu ljuger jag, det small inte med plötsligt krampade det bakom vänster skulderblad precis som om jag sträckt en muskel?

Vad jag minns så gjorde jag ingen oväntad rörelse, enbart vardagsrotation. Hur som helst så stelnade jag till och var allt annat än smidig, kände mig mest som ett kassaskåp.


Ska man skratta eller gråta? Jag föredrar det första. Mannen smorde in mig med Tigerbalsam varpå tillvaron lättade.

Rörligheten var i stort sett normal men jag förstod att nu gällde endast lugna mer kontrollerade rörelser. Efter en kväll i soffan framför fotbollsmatcher återkom stelheten och mannen masserade därför in en rejäl klick Tigerbalsam innan jag somnade.

I morse fanns sträckningen kvar men att röra sig lagom brukar vara det bästa, allt som ökar blodgenomströmningen genom muskeln. Dags att yoga. Tänkte först yin yoga men beslöt att testa två andra favoriter: happy heart och happy hips. Stretch av ljumskar/höft och axlar/bröstmuskulatur/arm. Om jag lyssnar in kroppen så borde det fungera.


Japp! Jag mår mycket bättre ÄR just nu smidigare än vilket kassaskåp som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar