måndag 27 juni 2016

Sommarkväll i stan


Min semestervecka närmar sig, på söndag drar jag till Mallorca!

Börjar bli dags att fundera över valuta, böcker och bikinis. Se till att de plagg jag vill ha med är tvättade och att passet är där jag tror det är.

En alldeles egen resa utan vare sig man eller kids. Lite pirrigt, nyttigt och spännande. Få egentid i massor att ladda batterierna och chansen att umgås med en kär vän som  anländer ett dygn senare. Mitt sommaräventyr!


Men dagens meditation då? Den är avklarad. Här är länken:
http://josefinesyoga.metromode.se/2016/06/27/meditationsutmaning-dag-16-gaende-meditation/

Dag 16 - Gående meditation
Kände mig som Professor Baltazar när han funderar ut någon ny uppfinning (på ett positivt sätt). Jag valde att gå i vårt sovrum, fram och tillbaka över golvet. Känna in det mjuka, svala trägolvet och springorna mellan plankorna. Känna strukturen, den grova, av mattan vid skrivbordet. Fotens rörelser och hur belastningen förflyttades när jag rullade från häl till tår. Mina fötter är känsliga, de uppfattar minsta smula eller ojämnhet. De upplevdes dessutom inte lika, min högra fot har fler spänningar än den vänstra under främre trampdyna (nedanför tårna).
Gå, stanna och vända i femton minuter. Fokus på gåendet. En ny erfarenhet. Ska testa barfota utomhus någon gång.

Nu ligger jag i hängmattan och mår bra. Sonen kockar i köket. Vi andra blir inbjudna när middagen står på bordet. Ikväll blir det underbart goda halloumiburgare med bland annat guacamole och babyspenat, mums!


Sommarkramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar