fredag 24 juni 2016

Midsommarafton


Kan något bli svenskare? Sill, potatis, blomsterkransar och den klädda Midsommarstången. 

Jag har så många härliga och positiva minnen vilka är kopplade just till högtid. Skulle kunna skriva spaltmeter men avstår. Jag och mannen drar till brorsans land, vi lämnar kidsen hemma, de vill fira med sina vänner.


Men ... nu undrar du kanske om jag slutat med min meditationsutmaning? Nix

Dag 12   Sjung AUM
Oops ... idag skulle jag sjunga mantrat högt! Bäst att låta familjen pysa iväg. Kände mig lite obekväm med uppgiften. Gillar mer att stänga ute omvärlden genom att blunda och gå in i mig själv men utmaning är utmaning så just go for it! 

Sagt och gjort, placerade mig i bekväm sittställning på ett gäng kuddar, ställde timern och började. Började med att förvåna mig själv då jag hann tänka att det lät ganska vackert!? Oavsett så var det rofyllt. Annorlunda men inte dåligt annorlunda, bara ny upplevelse.

I femton minuter sjöng jag mantrat AUM, om och om igen så ringde timern och jag kände mig nöjd. Kanske gör om detta? I så fall vill jag sitta ute, kanske i skogen eller vid havet, ensam.

Här finner du länken:



Ha nu en riktigt skön Midsommarafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar