onsdag 4 januari 2017

Går det att dricka ekologisk duschkräm?


Fick välgörande produkter av astronauten i julklapp. Han hade varit i en ekologisk butik och köpt lite luktagottartiklar till sin mamma.  Kanske ingen ovanlig företeelse men när jag märker att han tänkt till så värmer det mig.

Vad sägs om namnet Happy hippie?

En helt ekologisk duschkräm som består av 100% grapefrukt. Fick höra att den är så ren att det ska gå att späda ut den och sen dricka. Så klart att jag provat, drack inte utan ville enbart känna smaken så jag slickade i mig en liten klick.


Blä! Usch, så äckligt!!! Kändes som tvål (vilket det i praktiken är). Jag spottade, fräste och sköljde munnen. Tänker inte dricka den grapefruktjuicen oavsett hur mycket jag späder ut den med vatten. I detta fall kan jag inte lägga någon skuld på sonen, han har samma produkt men säger att han aldrig provat att ta den invärtes.

Igår morse valde jag att prova all de tre produkter som hittades i min julklappshög. Började som sagt med duschkrämen och resultatet är redovisat. Bytte sedan till det torrschampo för lockigt hår som låg fint inslaget i papper. Påminner främst om en tårtbit som torkat och stelnat. Bröt av en liten bit och blötte upp tvålen så att det blev skum. Masserade in löddret i håret. Har ingen vana vad gäller torrschampo så detta var inte helt lätt. Tog en stund men håret blev rent liksom kroppen av happy hippie.

Sista momentet var en "ansiktsscrub", denna låg förpackad i en liten burk. En kornig mjukare massa som tillsammans med vatten ska masseras in i ansiktet. God doft och betydligt lättare att hantera än torrschampot. Lödder som försiktigt gnuggas in och sen sköljs bort. Lätt och snabbt gjort.


Kanske har jag blivit mer väldoftande, typ som en fruktkorg?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar