tisdag 31 januari 2017

Jag ser ljuset i tunneln


I min bransch går det undan, det kan inträffa mycket på en och samma dag. Från att bli uppsagd så är steget inte långt ifrån att bli återanställd! Allt kan tydligen hända och nu har det delvis gjort det.

Jag har uppmanat alla ledsna kunder att med tankekraft hoppas och önska att DEA Axelsson ska få finnas kvar och kanske till och med återuppstå efter det att konkursförvaltaren tog över. Idag fick vi besked:

http://www.mellby-gaard.se/?p=3815

Ny ägare, en nystart, 27/31 butiker blir kvar! Samma namn och med samma koncept. Det sägs att vi ska bli återanställda ... hoppas det.


Känns därför enormt knäppt att behöva gå till Arbetsförmedlingen för ett inskrivningsmöte ... Registrerad är jag sedan i söndags och har fått ett intyg hemskickat så att jag ska kunna få min lön men sen då? Av vilken anledning ska jag egentligen träffa en jobbhandledare?

Väluppfostrad som jag är så knallar jag iväg på det inbokade mötet nu på förmiddagen. Allt blir som det blir. Just nu lyser det i slutet av tunneln.


Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar