torsdag 19 januari 2017

Vart är vi på väg?


I början av veckan, innan det stora kaoset så var jag med om en intressant men samtidigt tragisk situation. Sorglig för att de inblandade kvinnorna var i 60-årsåldern.

Jag stod i kassan och hjälpte en trevlig kvinna då jag hör hur det blir tjafs längre bak i kön. En stund tidigare hade jag lagt märke till att en lång pappersrulle låg över strumboxen vid kassan, då fanns ingen tid att kolla upp den närmare och snart hade jag släppt den ur mitt minne.

Eftersom jag var fullt upptagen med den kund jag hade så låtsades jag som ingenting. Dispyten längre bak borde två vuxna kvinnor kunna reda ut.


Utan att tjuvlyssna, det behövdes inte, så förstod snart alla runt ikring vad som orsakat den heta ordväxlingen. Kvinnan nr1 som nu stod sist hade placerat sin pappersrulle som pax, varpå hon lämnat kön för att gå en runda till inne i butiken. Kvinnan nr 2 framför henne hade helt ovetande om denna pappersrulle ställt sig i kön för att vänta på sin tur. Kvinna nr 1 återvänder och får se sin plats upptagen, blir sur och attackerar kvinna nr 2 ...

Sandlådenivå ... say no more.

Jag och övriga runt ikring höll oss utanför, vi varken såg eller hörde, även om mina sympatier låg hos nr 2 som inte gjort något annat än hävdat sin rätt i kösystemet.

För mig så paxar vi inte plats med pappersrullar, dessutom så kan vi använda oss av ett trevligare sätt än att hätskt attackera andra. Bara så att ni vet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar