onsdag 4 oktober 2017

Bästa vardagspresenten


Är det begåvat att bjuda in en gäst och sen låta gästen bjuda på middag? Ja kanske? Eller inte ...
Kanske beror på vem som är gästen?

I vårt fall så handlar det om en person som delvis känns som en liten del av vår familj. En person som igår hängde med Lejonkungen till affären och handlade eftersom sonen dissade både lax och kycklingfilé. Samma härliga människa assisterade senare sonen och boostade honom lagom mycket genom alla förberedelser och slutligen tillagningen.


Jag trodde att alla ätit när jag stängt butiken och kom hem sent, att jag skulle få värma middagen i micron, hade inte förväntat mig något annat.

Icke sa Nicke. I TV-soffan satt sonen och gästen, de åt snacks och kollade serie i väntan på min ankomst. Ingen middag innan alla var på plats! (Mannen hade smugit undan, halvt döende av hunger ...)

Sötnosarna började "kocka" när jag kramat om dem (Lejonkungen och N). En stund senare bjöds vi till dukat bord, lyxigt och gott! Som pricken över i fick både jag och mannen var sin matlåda till i morgon. Tack!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar