måndag 2 oktober 2017

Noll koll


Ibland blir det snurrigt, som igår. Vi kan kortfattat säga att jag inte hade full koll på mitt eget jobbschema ...

Vad jag hade koll på var att jag bytt tider med vår butikschef, för hennes skull.

Första tecknet på att något inte stämde fick jag förra veckan då vi bjöd hem middagsgäst till gårdagen. Mannen undrade om måndagen var så smart då jag skulle stänga butiken? Jag fattade ingenting?

Det visade sig att min IPhone var inte synkad med vår väggkalender. Dubbelkollade med kopior av jobbschemat vilka jag hade i väskan och enligt papper och väggkalender så var stängningskvällen måndag, inte onsdag.

Fanns en möjlighet, kolla om vår gäst skulle kunna byta kväll (att bli bjuden på middag)? Svar ja.


Så kom jag till arbetet igår och fick veta att jag inte alls skulle stänga på måndagen utan på onsdag?! Men... snurrigt

Kollade arbetskalendern och där stod våra ändringar. Kopiorna hemma hade skrivits ut innan vi ändrade. Min Iphone hade haft de korrekta uppgifterna.

Oops! Shit happens. Fick messa och kolla om vi kunde ändra tillbaka? Gick inte. Typiskt.


Nu verkar ändå allt ordnar sig (trots allt). Lejonkungen och vår gäst lagar middag och jag samt mannen kan sätta oss vid dukat bord!

I min snurrighet så måste jag säga att jag lyckades lösa vårt "problem" på bästa sätt. Tack Lejonkungen och N!!! Ni är bäst <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar